Koronawirus: Dodatkowe numery telefonów i nowe linie tematyczne w ZUS

ZUS uruchamia 3 nowe linie tematyczne. Chodzi o porady dla świadczeniobiorców i przedsiębiorców związane z koronawirusem.

18 marca ZUS uruchomił dla swoich klientów 3 nowe linie tematyczne. Porad mogą zasięgnąć m.in. osoby poddane kwarantannie lub izolacji, opiekujące się dziećmi w czasie zamknięcia placówek edukacyjnych i przedsiębiorcy.

Nowe numery telefonów:

22 290 87 01 – obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły

22 290 87 02 – obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców

22 290 87 03 – obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej

Konsultanci są dostępni pod tymi numerami od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 15.00.

Zakład przypomina, że równolegle działa także ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-18.00.

Po wybraniu „0”(połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:

1 – Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,

2 – Renty i emerytury,

3 – Zasiłki,

4 – Informacje dla ubezpieczonych,

5 – Informacje dla płatników,

7 – Wsparcie dla przedsiębiorców

9 – Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji

Dodatkowo w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców możecie Państwo skorzystać z pomocy doradców ds. ulg i umorzeń pod bezpośrednimi numerami telefonów link.

Piotr Olewiński, Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa mazowieckiego