Jest zezwolenie na ostatni odcinek nowej “Siódemki” na północnym Mazowszu

-Wojewoda mazowiecki wydał kolejną decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Tym razem dotyczy ona odcinka drogi ekspresowej S7 Napierki – Mława. Wcześniej taką decyzję uzyskały trzy odcinki S7: Strzegowo – Pieńki, Pieńki – Płońsk oraz Mława – Strzegowo, na których trwają już prace budowlane. Niebawem roboty ruszą również na odcinku Napierki – Mława – informuje Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowa obejmie odcinek drogi ekspresowej S7 o długości ok. 14 km. To ostatni z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie północnego Mazowsza, na które zostały już podpisane umowy na realizację. Po rozpoczęciu prac budowlanych na  odcinku Napierki – Mława roboty obejmą całość ponad 70-kilometrowego odcinka między granicą województwa warmińsko-mazurskiego a Płońskiem.

-Zgodnie z kontraktem powstanie droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym wraz z drogami serwisowymi. Zostanie wykonany remont wybranych dróg lokalnych oraz budowa urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstanie m.in. 14 obiektów inżynierskich oraz dwa węzły: Mława Północ i Mława Wschód. Wzdłuż trasy planowane są Miejsca Obsługi Podróżnych w następujących lokalizacjach:MOP Pepłowo I, strona prawa, MOP Pepłowo II, strona lewa – informuje Karol Głębocki. – Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś).

Wykonawcą zadania jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe , które realizuje zadanie za kwotę 294,7 mln zł. Umowa na realizację w systemie „Projektuj i  buduj” została zawarta 20 grudnia 2017 r. Planowany termin zakończenia kontraktu to II kwartał 2021 r.

Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Kalendarium

31 sierpnia 2011 r. – uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych. 23 września 2015 r. – ogłoszenie przetargu w systemie „Projektuj i buduj”. 20 grudnia 2017 r. – podpisanie umowy z wykonawcą. 6 marca 2020 r. – uzyskanie decyzji ZRID

Fot. GDDKiA