Przedszkolakiem czas zostać

1 marca rozpoczął się nabór do przedszkoli prowadzonych przez ciechanowski samorząd. Potrwa do końca miesiąca.

Prezentujemy jedno z ciechanowskich przedszkoli – Miejskie Przedszkole nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi. I choć karnawał już za nami – pokażmy  jak przedszkolaki z „Czwórki” bawiły się na niedawnym balu maskowym.

[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=b212CE3RsjM’]

O Przedszkolu nr 4

Miejskie Przedszkole Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Ciechanowie (nad rzeką) działa od 1978 r.

Fot. Katarzyna Banasiak

Budynek przedszkola posiada 4 duże sale dydaktyczne, salę gimnastyczną z suchym basenem, 2 gabinety ćwiczeń oraz kompleks kuchenno – magazynowy. Na przestronnym placu zabaw znajdują się dwie drewniane piaskownice i urządzenia do zabaw ruchowych – m.in. zjeżdżalnia. Przedszkole jest na bieżąco wyposażone w edukacyjne pomoce. Placówka jako jedyna w mieście może pochwalić się funkcjonowaniem oddziałów integracyjnych, w której szanuje się indywidualne potrzeby i możliwości dziecka. Dzięki kompetencjom naszych nauczycieli i zabiegom o wszechstronny rozwój każde dziecko ma szansę osiągnąć sukces na miarę swoich możliwości.

Oprócz pedagogów wiodących w grupach integracyjnych pracują pedagodzy specjalni oraz specjaliści: logopeda, psycholog , rehabilitant. W ofercie przedszkola znajdują się też zajęcia z języka angielskiego, rytmika i zajęcia taneczne.

Nauczycielki stosują w pracy z dziećmi różnorodne metody pedagogiczne m.in.:

–                   edukacja matematyczna prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej

–                   odmienna nauka czytania wg I. Majchrzak

–                   pedagogika zabawy

–                   metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne

–                   gimnastyka twórcza K. Orfa i R. Labana

–                   metoda dobrego startu

–                   zabawy twórcze

–                   drama

–                   mobilna reakcja muzyczna

Chcąc sprostać wszystkim wymaganiom wynikającym z realizacji idei integracji i nie tylko, pedagodzy naszej placówki systematycznie doskonalą swoje umiejętności i podnoszą swoje kwalifikacje na studiach podyplomowych, uczestniczą w kursach, szkoleniach i warsztatach.

Zdobyte umiejętności nauczycielki wykorzystują w pracy z dziećmi.

Nadrzędnym celem przedszkola jest tworzenie warunków do wielostronnego rozwoju każdego dziecka tak zdrowego jak i niepełnosprawnego oraz zapewnienie bezpieczeństwa, opieki, wychowania i edukacji na dobrym poziomie.