Przez miasta na drodze krajowej nr 60, które mają już zbudowane obwodnice, takie jak Gostynin, czy Raciąż przejeżdża znacznie mniej ciężarówek niż przez Ciechanów. I kto to wyliczył? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która od lat spycha z planów budowę obwodnicy Ciechanowa.
Czy Ciechanów ma szansę na obwodnicę? Komentuje poseł Mirosław Koźlakiewicz (PO).
[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=zgAut0jBysg’]
GDDKiA opublikowała właśnie wyniki Generalnego Pomiaru Ruchu 2010. Zbadano ruch wszelkich pojazdów silnikowych na drogach krajowych. Wyniki są bardzo ciekawe. Zwłaszcza te dotyczące biegnącej przez centrum Ciechanowa drogi krajowej Kutno-Ostrów Mazowiecka.
I tak np. według raportu w Gostyninie – w ciągu doby tzw. Obwodnicą 1 przejechało w roku ubiegłym 220 ciężarówek bez przyczep i 1033 z przyczepami. Tzw. Obwodnicą 2 – odpowiednio: 176 i 921. Odcinkiem Drobin-Glinojeck (na tej trasie znajduje się m.in. Raciąż z niedawno zbudowaną obwodnicą) przejechało w 2011 r. 325 ciężarówek bez przyczep i 1270 z przyczepami na dobę.
W Ciechanowie GDKiA wyszczególniła dwa tzw. przejścia na 60-tce. Pierwszym przejechało w ciągu doby 540 ciężarówek bez przyczep i 1395 z przyczepami; drugim – odpowiednio: 539 i 1289.
Do tego dodać należy także jeszcze drogę krajową nr 50, która kończy się w Ciechanowie – u zbiegu ulic 11. Pułku Ułanów Legionowych i Pułtuskiej łącząc się z drogą nr. W ubiegłym roku 50-tką przejechało w ciągu doby 142 ciężarówki bez przyczep i 204 z przyczepami.
Sumując wszystkie pojazdy silnikowe, z wyliczeń GDDKiA wynika, że w minionym roku przez obydwie drogi krajowe w Ciechanowie przejechało ponad 40 tys. pojazdów w ciągu doby.
msz