– Zanim przekażesz komukolwiek kod systemu płatności mobilnej, upewnij się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! Mieszkaniec powiatu ciechanowskiego wierząc, że pomaga swojej bratowej, wygenerował i przekazał 4 takie kody. Stracił w ten sposób 5 tys. złotych. Przypominamy, że oszustwo internetowe dojdzie do skutku tylko wówczas, gdy zapominamy o podstawowej zasadzie w sieci – zasadzie ograniczonego zaufania – apeluje asp. Magda Sakowska, oficer prasowy komendanta powiatowego Policji w Ciechanowie.
– Do ciechanowskich policjantów zgłosił się mężczyzna oszukany „na BLIK”. Cyberprzestępcy podszyli się pod jego bratową i włamali się na jej konto społecznościowe. Następnie za pośrednictwem komunikatora poprosili zgłaszającego o pożyczkę. Mężczyzna był przekonany, że koresponduje z bratową. Dlatego też wygenerowała 4 kody BLIK, które następnie przekazał swojej rozmówczyni. Stracił w ten sposób 5 tys. złotych – relacjonuje pani rzecznik.
Asp. Magda Sakowska przypomina, by pamięć, aby nigdy nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw, czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy, rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. – Jeśli pojawią się sygnały, że ktoś mógł przejąć nasze konto, należy jak najszybciej zmienić hasło, a także powiadomić znajomych o możliwym oszustwie. Uchroni to nie tylko nas, ale również naszych znajomych i rodzinę, którzy z dobrego serca będą chcieli nam pomóc – informuje pani rzecznik.
red
Fot. pixabay.com/Zdjęcie ilustracyjne