ZUS uruchamia 3 nowe linie tematyczne. Chodzi o porady dla świadczeniobiorców i przedsiębiorców związane z koronawirusem.
18 marca ZUS uruchomił dla swoich klientów 3 nowe linie tematyczne. Porad mogą zasięgnąć m.in. osoby poddane kwarantannie lub izolacji, opiekujące się dziećmi w czasie zamknięcia placówek edukacyjnych i przedsiębiorcy.
Nowe numery telefonów:
22 290 87 01 – obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły
22 290 87 02 – obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców
22 290 87 03 – obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej
Konsultanci są dostępni pod tymi numerami od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 15.00.
Zakład przypomina, że równolegle działa także ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-18.00.
Po wybraniu „0”(połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
1 – Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
2 – Renty i emerytury,
3 – Zasiłki,
4 – Informacje dla ubezpieczonych,
5 – Informacje dla płatników,
7 – Wsparcie dla przedsiębiorców
9 – Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
Dodatkowo w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców możecie Państwo skorzystać z pomocy doradców ds. ulg i umorzeń pod bezpośrednimi numerami telefonów link.
Piotr Olewiński, Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa mazowieckiego