Możesz stracić wszystkie oszczędności. Przestępcy wysyłają maile z fałszywymi aplikacjami bankowymi.

„Szanowny Kliencie, Ponieważ stwierdziliśmy, że nie zainstalowałeś naszej aplikacji bezpieczeństwa na smartfonie. Niestety muszę ci powiedzieć, że ograniczyliśmy Twoje konto dla własnej ochrony” – czyli oszuści internetowi nie próżnują, a banki ostrzegają przed instalowaniem takich aplikacji.

„Abyśmy mogli ponownie zaoferować Ci wszystkie zwykłe usługi, instalacja naszej aplikacji jest pilnie wymagana. Natychmiast odbierz instalację. W tym procesie nie ma dla ciebie żadnych kosztów. Po instalacji możesz jak zwykle użyć pełnego zakresu naszych usług” – piszą przestępcy w mailu, który do nas trafił. „Dziękujemy za zrozumienie i prosimy o wybaczenie niedogodności. Z poważaniem (…) Centrum Obsługi Klienta”.

Co na to bank? „Oszuści znowu wysyłają mejle, w których podszywają się pod nasz bank. Zachowaj szczególną ostrożność i nie klikaj w podane linki. Na czym polega oszustwo? Dostajesz maila, który wygląda jakby był z banku. Być może nawet w adresie mejlowym nadawcy znajdziesz nazwę (…). W mailu oszuści twierdzą, że zablokowali Ci konto, ponieważ nie masz aplikacji bezpieczeństwa. Żeby ponownie korzystać z konta namawiają Cię do zainstalowania tej aplikacji. Po kliknięciu w link, trafisz na stronę, gdzie masz podać swoje dane do bankowości. Jeśli podasz tam swoje dane, oszuści z pewnością je wykorzystają”. 

red

Fot. pixabay.com/Zdjęcie ilustracyjne